Το σχέδιο για τα "νέα" τέλη κυκλοφορίας

-

    Με τέσσερα νέα δεδομένα θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας  2018, σύμφωνα με όσα ανέφερε η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση.

    Σύμφωνα με την κ. Παπανάτσιου, ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας 2018 θα περιλαμβάνει τον κυβισμό, την παλαιότητα, την τιμή αγοράς, αλλά και τις εκπομπές ρύπων.  Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, την παλαιότητα και τις εκπομπές ρύπων.  Επομένως το νέο δεδομένο στον υπολογισμό τους αφορά στην τιμή αγοράς.

    Ο νέος τρόπος υπολογισμού αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των ποσών σε περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων,ενώ  αντίθετα θα οδηγήσει σε μειώσεις των ποσών καταβολής σε περίπου 1,7 εκατ. οχήματα.

    Ωστόσο, εγκυμονεί ο κίνδυνος να καταγραφούν πάρα πολλά λάθη στον τρόπο υπολογισμού, καθώς, από τη μία μεριά, έχουμε τα παλιά αυτοκίνητα που θεωρητικά ο συντελεστής παλαιότητας θα μειώνει το ύψος των τελών κυκλοφορίας, αλλά, από την άλλη, οι εκπομπές ρύπων που μπορεί να αυξάνουν το τελικό ποσό πληρωμής δεν υπάρχουν.

    Αν πάλι στα πολύ παλιά οχήματα, που δεν υπάρχουν οι εκπομπές ρύπων, διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς, αλλά μειωθούν τα ποσά λόγω παλαιότητας, τότε από κάπου θα πρέπει να καλυφθούν οι απώλειες που θα δημιουργηθούν στα έσοδα του Προϋπολογισμού.

    Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το έλλειμμα που είναι πιθανό να δημιουργήσουν τα παλιά οχήματα είναι πολύ πιθανό να καλυφθεί από τα νεότερα, πιο καθαρά και ακριβά αυτοκίνητα.

    Ειδικότερα, πάνω από 1,7 εκατ. αυτοκίνητα έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 13 έτη, δηλαδή η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους έχει  εκδοθεί πριν από το 2004.  Αντίστοιχα πάνω από 1,8 εκατ. οχήματα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1-1-2005, εκ των οποίων μόλις 500.000 έχουν κυκλοφορήσει την τελευταία πενταετία.

    Αν, λοιπόν, μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας σε 1,7 εκατ. οχήματα, τότε είναι δεδομένο ότι θα επιβαρυνθούν τα υπόλοιπα 1,8 εκατ. αυτοκίνητα με επιπλέον χαράτσια, ώστε ο τελικός λογαριασμός να είναι κοντά στα έσοδα που θα αναγράφει ο Προϋπολογισμός.  Γι’ αυτόν τον λόγο, εκτιμούν στελέχη της αγοράς, το οικονομικό επιτελείο επιδιώκει να εισάγει τον συντελεστή της αξίας αγοράς στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ώστε οι ιδιοκτήτες των ακριβών αυτοκινήτων να πληρώνουν πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας.

    Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να υπολογίσει τις απώλειες που σημειώνουν οι αξίες αγοράς σε ένα αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει ακόμη και μόλις έναν μήνα ή χειρότερα μετά από 2 ή 3 χρόνια κυκλοφορίας.  Μάλιστα, τα στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου επισημαίνουν πως η περίφημη Επιτροπή που ασχολείται με τη φορολογία στα αυτοκίνητα πραγματοποιεί το ένα λάθος μετά το άλλο και αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η περίφημη Επιτροπή που ασχολείται με τη φορολογία στα αυτοκίνητα κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο και δεν ακούει τους παράγοντες της αγοράς.  Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο νέος τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης στα τελωνεία, ο οποίος άνοιξε τον δρόμο στις εισαγωγές παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων εξαιτίας του πολύ χαμηλού τέλους ταξινόμησης και έκανε απαγορευτική την εισαγωγή νεότερων μοντέλων.  Από την άλλη μεριά, στα καινούργια αυτοκίνητα, που το κόστος εκτελωνισμού υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής προ φόρων,
παρατηρείται πως πολλές εισαγωγικές καταθέτουν καταλόγους ημέρας με χαμηλότερες αξίες λιανικής προ φόρων ώστε να πληρώνουν χαμηλότερους τελωνειακούς δασμούς στα σχήματά τους και την επόμενη ημέρα τους αλλάζουν παρουσιάζοντας αυξημένες αξίες λιανικής και πάλι! 

    Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν υπολογιστούν τα τέλη κυκλοφορίας 2018, τα οποία θα υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό, την παλαιότητα, την αξία αγοράς και τις εκπομπές ρύπων.  Το αποτέλεσμα θα είναι καταστροφικό για περισσότερους από 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ αντίθετα θα ευνοηθούν τα ρυπογόνα και μη ασφαλή οχήματα.

    Καλό θα ήταν τα τέλη κυκλοφορίας να καταργηθούν εντελώς και να μπει ένας πρόσθετος φόρος στα καύσιμα ώστε να είναι απολύτως αναλογικά, καθώς από τη μία μεριά ένα όχημα με κινητήρα υψηλού κυβισμού ρυπαίνει περισσότερο, αλλά και καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καυσίμου.  Οπότε άμεσα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί.  Αντίθετα, τα οχήματα μικρού κυβισμού δεν καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων, αλλά ούτε και ρυπαίνουν.  Οπότε το κόστος χρήσης θα είναι χαμηλότερο».

    Ωστόσο, το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν επιτρέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, την αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας από έναν νέο φόρο στα καύσιμα.  Επίσης, τις τελευταίες ημέρες η περίφημη επιτροπή για τη φορολογία στα αυτοκίνητα πραγματοποιεί μπαράζ επαφών με τελωνειακούς και εκτελωνιστές ώστε να αποφασίσει αν θα πραγματοποιήσουν αλλαγές στο τέλος ταξινόμησης, αλλά και στη διαδικασία εκτελωνισμού των οχημάτων, ενώ, παράλληλα, εξετάζει να αλλάξει και τις παράλογες προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις οποίες αλλάζουν τα Euro στα αυτοκίνητα - πολλά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6, στην Ελλάδα «βαφτίζονται» Euro 5!

Πηγή: ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ (2-6-2017)

Προβληματισμοί ...

Τα περδίκια δεν αρρωσταίνουν ποτέ;

Κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account