Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Προορισμοί

  • Συνεργάτες και φίλοι του offroader μοιράζονται μαζί μας εμπειρίες από τα ταξίδια τους. Απολαύστε διαδρομές και πάρτε ιδέες...
  • 1

Στην χώρα του ήλιου του μεσονυχτίου - 3ο μέρος

Ευρετήριο Άρθρου

Την επόμενη ημέρα, φεύγοντας από την Κοπεγχάγη, πήραμε τον δρόμο που μας πήγε στο Μάλμο της Σουηδίας, μέσα από μία απίστευτη κατασκευή. Το τούνελ και την γέφυρα Oresund.

Η γέφυρα Oresund ουσιαστικά συνδέει τις δύο χώρες, την Δανία με την Σουηδία.  Ξεκινάει από την πλευρά της Δανίας με ένα υποθαλάσσιο τούνελ που έχει μήκος 4.050 μέτρα, αναδύεται ο δρόμος σε ένα τεχνητό νησί στην μέση του πελάγους και συνεχίζει στην γέφυρα, η οποία είναι καλωδιωτή, μέχρι την στεριά της Σουηδίας για 7.845 μέτρα!  Το τεχνητό νησί έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και πλάτος 470 μέτρα.  Το τούνελ έχει 39 μέτρα πλάτος και 8,5 μέτρα ύψος βρίσκεται σε βάθος 10 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και αποτελείται από δύο ξεχωριστούς θαλάμους αυτοκινητοδρόμου, δύο ξεχωριστούς θαλάμους τρένου και άλλους τρεις μικρότερους βοηθητικούς θαλάμους.  Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1995 και τελείωσε το 1999.  Παραδόθηκε στην κυκλοφορία την 1 Ιουλίου του 2000.  Ένα μοναδικό τεχνολογικό κατασκεύασμα που σου κόβει την ανάσα.  Όμως, θα ακολουθούσαν κι άλλα...

{qtube vid:=6alkKEwdXxo w:=640 h:=534}

Video από το πέρασμα του Oresund.

Είχαμε πλέον μπει στην Σουηδία και ανηφορίζαμε βόρεια.  Περάσαμε το Malmo, έξω από το Helsingborg, και ανατολικά από το Goteborg.  Το τοπίο στα νότια θύμιζε έντονα τα ομαλά πεδία της Δανίας.  Όσο ανεβαίναμε προς τον βορρά, το περιβάλλον άλλαζε και άρχιζε να γίνεται λίγο πιο ορεινό με πιο πυκνά δάση και περισσότερες λίμνες.  Κάπου εκεί, σε ένα βενζινάδικο της Σουηδίας συμπλήρωσα και λάδι στη μηχανή του NIVA αφού είχε πέσει η στάθμη του αρκετά.  Ίσως πρέπει να αναφέρω πως η οδηγική μου συμπεριφορά είναι ιδιαίτερα ήπια και χαλαρή, και καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού στις Εθνικές Οδούς η μέση ταχύτητα που ανέπτυσσα ήταν περίπου 100 με 110 χιλιόμετρα την ώρα, με τα 120-130 μόνο στιγμιαία σε προσπεράσεις.  Έτσι, και η κατανάλωση ήταν περιορισμένη και οι φθορές λιγότερες.

alt

Το πρώτο μέλος του OFFroader.gr σε σταθμό στη Σουηδία!

alt

Οι λίμνες είναι πλέον συχνότερες δίπλα στον δρόμο.

Το απόγευμα, λίγο πιο πάνω μέσα σε ένα πυκνό δάσος περάσαμε και τα σύνορα της Νορβηγίας και ουσιαστικά είχαμε φτάσει στην χώρα που είχαμε βάλει ως στόχο.  Εκεί υπήρχαν πολλά τμήματα του δρόμου που τώρα κατασκευάζονται, αλλά δεν είχαμε ιδιαίτερες καθυστερήσεις από τις παρακάμψεις.  Αργότερα μπαίναμε στην πόλη του Όσλο, μα ξαφνικά λίγο μετά την είσοδο βρεθήκαμε σε ένα τούνελ το οποίο διέσχισε παραπάνω από την μισή πόλη υπόγεια.  Σε κάποια έξοδο βγήκαμε και όταν το GPS ξανά έπιασε στίγμα μας οδήγησε στο ξενοδοχείο που είχαμε επιλέξει.  Πέσαμε ξεροί για ύπνο αφού την πόλη θα την γυρίζαμε την επόμενη ημέρα που θα μέναμε στο Όσλο.

alt

Το στίγμα μας έξω από το ξενοδοχείο στο Όσλο.

Το βράδυ, και ενώ κοιμόμασταν, και ανοίγοντας κάποια στιγμή τα μάτια μου, είδα φως να μπαίνει από το μικρό άνοιγμα των κουρτινών.  Δεν πίστευα πως κόντευε να ξημερώσει αφού αισθανόμουν πως δεν κοιμόμασταν πολύ ώρα.  Κοιτάζω το ρολόϊ και βλέπω πως έδειχνε 3:30.  «Δεν είναι δυνατόν» σκέφτηκα.  Και όμως.  Από το Innsbruck και μετά, λίγο λίγο η νύχτα ήταν όλο και μικρότερη, μέχρι που εδώ πάνω, σχετικά κοντά στον αρκτικό κύκλο, αυτό ήταν ιδιαίτερα έντονο.  Στην πραγματικότητα, αυτή την εποχή το τελευταίο φως της ημέρας φεύγει γύρω στις 11:30 με 12:00 το βράδυ, και το πρώτο φως πέφτει γύρω στις 03:00 με 03:30!  Φαντάζομαι όμως τον χειμώνα με τα ατελείωτα σκοτάδια πως θα είναι, και τρομάζω και μόνο στην σκέψη αυτή.

Το επόμενο πρωί ήταν αρκετά κρύο και βροχερό.  Το πρώτο πράγμα μετά το πρωινό φαγητό ήταν η αλλαγή λαδιών του NIVA σε κοντινό βενζινάδικο.  Εκεί από το παλικάρι που δούλευε, μάθαμε πως ένας χαμηλόμισθος λαμβάνει περίπου 2.000 ευρώ μηνιαίως ενώ η ζωή, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς, είναι ιδιαίτερα ακριβή.  Η φορολογία είναι πολύ υψηλή, που στους υψηλόμισθους φτάνει το 50% των εσόδων τους.  Η συνταξιοδότηση έρχεται στα 67.  Όλες όμως οι κοινωφελείς υπηρεσίες είναι εντελώς δωρεάν (νοσοκομεία, σχολεία κ.λπ.).  Υπάρχει κοινωνική συνοχή και ο κόσμος αντιλαμβάνεται τα οφέλη που έχει από την φορολογία, και γι’ αυτό δεν τίθεται θέμα φοροδιαφυγής, αλλά αντίθετα, έως και καλοπροαίρετη συνεισφορά του κάθε πολίτη προς το κράτος.  Εξάλου, δεν είναι τυχαίο πως η Νορβηγία διαθέτει ένα από τα υψηλότερα βιοτικά επίπεδα σε όλο τον κόσμο.  Επίσης η εγκληματικότητα βρίσκεται σε μηδενικά επίπεδα.

Αφού τελειώσαμε με τα λάδια άφησα το αμάξι στο ξενοδοχείο και περπατήσαμε προς το κέντρο της πόλης.  Εννοείται πως κι εδώ τα πάρκα, οι μεγάλες πλατείες και τα ρέματα έκαναν αισθητή την παρουσία τους μέσα στην πόλη.  Γλυπτά παντού, και παραδοσιακά κτίρια δίπλα σε μοντέρνες κατασκευές άρρηκτα δεμένες.  Βέβαια, την ποικιλία και την ομορφιά της Κοπεγχάγης δεν την έφτανε, αλλά σίγουρα ήταν μία πόλη που δεν σε άφηνε αδιάφορο.

alt

Το κρύο είναι αισθητό.

alt

Πάρκο στην πόλη του Όσλο.

alt

Κι εδώ ρέματα μέσα στην πόλη.

alt

Γέφυρες κομψοτέχνημα.

alt

Γραφεία με θέα.

alt

Γλυπτά παντού...

alt

...απίθανης φαντασίας...

alt

...σε όλα τα σημεία της πόλης...

alt

...σε ηρεμούν και σε κάνουν να αισθάνεσαι πιο οικεία!

Μετά από μία μικρή βόλτα μέσα στη πόλη, επισκεφτήκαμε το Akershus Museum and Fortress.  Ένα κάστρο το οποίο πρωτοκατασκευάστηκε στα τέλη του 1290 και ήταν το οχυρό της πόλης του Όσλο.  Ανακαινίστηκε αρκετές φορές, ενώ ακόμα και σήμερα βρίσκεται σε χρήση.  Ευτυχώς, εκτός των ανατριχιαστικών φυλακών, η αίθουσα δεξιώσεων εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για επίσημα δείπνα, και η εκκλησία τελεί μυστήρια για τις ένοπλες δυνάμεις και την βασιλική οικογένεια.  Και επιπλεόν, η θέα από το κάστρο Akershus, προς το λιμάνι της πόλης του Όσλο, είναι μαγευτική και πανοραμική.

alt

Αλλαγή φρουράς στο κάστρο Akershus.

alt

Ο περίβολος χώρος του κάστρου με λίμνες και ρυάκια.

alt

Τα Troll και οι τάρανδοι, είναι τα πιο γνωστά πλάσματα της Νορβηγίας.

alt

Ανεβαίνοντας προς την είσοδο του κάστρου.

alt

Η εσωτερική αυλή του κάστρου.

alt

Μία από τις πολλές αίθουσες που και σήμερα είναι σε λειτουργία.

alt

Ο φρουρός έκανε «βόλτες» σε όλο τον χώρο.

alt

Μπροστά στο λιμάνι είχε δέσει ένα κρουαζιερόπλοιο.

alt

Η θέα προς το λιμάνι και την πόλη.

Συνεχίσαμε την βόλτα μας στους δρόμους και τα πάρκα της πόλης, τουλάχιστον για όσο αντέχαμε, γιατί για να πεις ότι έχεις δει κάτι από αυτές τις πόλεις, πρέπει να έχεις αρκετές εβδομάδες στην διάθεσή σου.

alt

Κανόνια έξω από το κάστρο.

alt

Παντού υπάρχει και ένα Troll.

alt

Το κτίριο απονομής των βραβείων Nobel.

alt

Γλυπτό στην αποβάθρα.

alt

Το ρολόϊ στο λιμάνι με θέα το κάστρο.

alt

Από τα πιο κεντρικά σημεία του Όσλο.  Το Aker Brygge.

alt

Στην προβλήτα του Aker Brygge.

alt

Χαρακτηριστικό σημείο της πόλης.

alt

Τα γλυπτά είναι απίστευτης φαντασίας.

alt

Τα Βασιλικά Ανάκτορα.

Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε για την αναχώρησή μας της επόμενης ημέρας.

Μετά από ένα καλό πρωινό, ξεκινήσαμε για τον επόμενο προορισμό στο ταξίδι μας στη Νορβηγία που ήταν η πόλη Stavanger.  Το Stavanger βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Νορβηγίας, και στην ευρύτερη περιοχή του συναντάμε τα πρώτα φιόρδ στην κατεύθυνση από το νότο προς το βορρά.  Η απόσταση είναι 550 χιλιόμετρα, αλλά, ο στενός δρόμος στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής, το ψιλόβροχο και τα χαμηλά όρια ταχύτητας κάνουν το ταξίδι αυτό ακόμα πιο μακρύ απ’ όσο δείχνει!

Παρεμπιπτόντως, τα όρια ταχύτητας τηρούνται από όλους με θρησκευτική ευλάβεια, όσο χαμηλά κι αν είναι (και κάποιες φορές είναι πολύ χαμηλά), σε όποιο σημείο του δρόμου και αν τα συναντήσεις.  Τα συνήθη όρια είναι στα εθνικά δίκτυα 60 ή 70 χιλιόμετρα την ώρα, σε επαρχιακούς δρόμους 50 ή 60 χιλιόμετρα και μέσα σε αστικά δίκτυα αυστηρά 30 ή 40 χιλιόμετρα την ώρα.  Αυτό σημαίνει πως οι ρυθμοί είναι ιδιαίτερα αργοί, αλλά και ο ίδιος ο λαός είναι συνηθισμένος στην αναμονή.  Σε βενζινάδικα, σε καταστήματα ή οπουδήποτε αλλού, τους βλέπεις να περιμένουν στην ουρά τους υπομονετικά μέχρι να έρθει η δική τους σειρά.  Χωρίς άγχος, βιασύνη ή δυσανασχέτηση. Δεν συναντήσαμε κορνάρισμα, ούτε τσαμπουκάδες και μαγκιές για το ποιός θα μπει κάπου πρώτος.  Η παραχώρηση της σειράς είναι σύνηθες φαινόμενο.  Επίσης υποχρεωτικό, είναι να έχεις αναμμένα τα φώτα στο αυτοκίνητο, είτε βράδυ είναι, είτε πρωί.  Για να τα ξεχάσεις να τα ανάψεις δεν τίθεται θέμα αφού σου κάνουν σινιάλο οι απέναντι.  Το πρόβλημα είναι μην τα ξεχάσεις μέρα μεσημέρι κατεβαίνοντας από το αμάξι, και ξελιγώσεις την μπαταρία!

alt

Υπενθύμιση!!

Ο δρόμος περνάει από το γραφικό παραθαλάσσιο χωριό Arendal και αργότερα από την μεγάλη πόλη Kristiansand που βρίσκεται στις νοτιότερες περιοχές της Νορβηγίας.  Τα τοπία που διασχίζαμε, είχαν αλλάξει πια ριζικά σε σχέση με ότι είχαμε περάσει μέχρι και εκείνη την στιγμή.  Το πράσινο ήταν χαρακτηριστικά πιο έντονο, τα βουνά μεγαλύτερα σε ύψος και πιο τραχιά, και οι λίμνες που συναντούσαμε, ήταν πλέον συνεχόμενες και το μέγεθός τους ποίκιλε από πολύ μικρές μέχρι πολύ μεγάλες.  Ο καιρός ήταν αρκετά ψυχρός και έβρεχε σχεδόν συνέχεια, κάνοντας την οδήγηση αρκετά κουραστική στα στενά τμήματα του δρόμου.

alt

Σε στάση πριν το Stavanger.

alt

Τα πάντα τριγύρω θυμίζουν... φθινόπωρο!

alt

Λίμνες συνέχεια.

Το απόγευμα φτάσαμε στο Stavanger και κατευθυνθήκαμε στο camping που βρίσκεται κοντά στην πόλη.  Ο χώρος του camping ήταν καταπράσινος (εμ βέβαια, με τόσο νερό!) και από την μία πλευρά του συνόρευε με μία μεγάλη λίμνη.  Είχε αρκετό κόσμο μέσα, αλλά υπήρχαν ακόμα πολλές κενές θέσεις.  Στήσαμε την σκηνή και πήγαμε μέχρι το κέντρο της πόλης για να την γυρίσουμε και να φάμε, όσο είχαμε ακόμα κουράγιο.

alt

Αίσθηση ορεινού camping.

alt

Εκτός από σκηνές, υπάρχουν μικρά σπιτάκια και πολλά τροχόσπιτα.

alt

Βέβαια, δεν λείπει η λίμνη από το camping, αλλά και...

alt

...δρόμος για τρέξιμο και ποδηλατάδα μέχρι αργά το βράδυ.

Η πόλη του Stavanger είναι, όπως ήταν αναμενόμενο, υπέροχη.  Κι εδώ γραφικότητα, χρώμα, λουλούδια, και άλλη λίμνη, ηρεμία, γαλήνη.  Και όπου υπάρχει μοντέρνο, έχει δεθεί με κάποιο μαγικό χέρι με το παλιό, αλλά και με τον περιβάλλοντα χώρο.

alt

Μία μικρή λίμνη στην πόλη του Stavanger κοντά στο λιμάνι.

alt

Το πέταγμα του κύκνου!

alt

Πολλά νούφαρα.

alt

Η εκκλησία στο Stavanger.

alt

Κι εδώ τα γλυπτά δεν έλειπαν.

alt

Έξω από το μουσείο πετρελαίου μία κεφαλή τρυπανιού!

alt

Στο λιμάνι κατοικίες...

alt

...και καταστήματα σε γραφικά κτίρια.

Ο ύπνος στον υπνόσακο είναι πάντα υπέροχος.  Έρχεσαι σε άμεση σχεδόν επαφή με τη γη.  Πόσο μάλλον όταν ακούς την βροχή να πέφτει απαλά πάνω στην σκηνή και η θερμοκρασία είναι αρκετά χαμηλή, σε σχέση με αυτό που έχεις συνηθίσει για τον μήνα Ιούλιο.  Σε κάνει να μπαίνεις πιο βαθιά μέσα στον υπνόσακο.

alt

«Φόρτωμα» των φωτογραφιών στον υπολογιστή του NIVA.

Προβληματισμοί ...

Γιατί οι Καμικάζι φορούσαν κράνος;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account